Biber Salçası Yapımı (Kışa Hazırlık)


Kış hazırlıkları tüm hızıyla devam ediyor.
Biber salçamızı da yaptık. Gerçi bu bize yetmez biraz daha takviye etmek gerekecek sanırım.
Eskiden annemler biber salçası yaparken bahçeye kazanlar kurulur, kaynar da kaynardı.
Birkaç senedir yöntemi değiştirdik.

Anlatayım;

Kırmızı biberleri aldık (10 kg).
 Biberler güzelce yıkadık ve ayıkladık.

Biberleri incecik olana kadar robattan geçirdik.

Robotta çekilmiş biberleri tepsilere döktük.

Tepsileri Güneş'e koyduk ve 5-6 gün ara ara karıştırarak güneşlendirdik.



Güneşlendikçe suyunu çekiyor.
O tepsilerden bu kadar salça çıktı ;)

En son tuzunu atıp kavanozlara koyduk.

Kışında afiyetle yiyeceğiz ;)

Ölçülere gelince 10 kg kırmızı biberden 1,5 kg (1,5 salça kavanozu) salça oldu.

Ama kokusunu tarif edemem, muhteşem.

Sevgiyle kalın...

Yorumlar

  1. Harika görünüyor, ev yapımı miss gibi salça. Eminim nefistir kokusu. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Fincan Teyze sen ne kadar beceriklisin,harika görünüyor,renginden belli.Afiyetle yiyin inşallah:)

    YanıtlaSil
  3. en azından içinde neler olduğu konusunda gönlünüz rahat güzel bir salça....ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. Yapılması çok zor olduğunu söylüyorlar. Harika görünüyor. Ne güzel kısır yapılır bundan. :)

    Elinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir zorluğu yok. robottan geçirince güneşte kendi kendine oluyor...

      Sil
  5. biber salcasının lezzetinı çok severim.ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  6. işte bir bunu yapamıyorum oda güneşsizlikten. İzmir güneşlide benim ev müsait değil. fırınlanıncada güneşte kurutulanın tadı olmuyor:) güle güle yeyin ellerine sağlık. Bu arada ekledim listeye blogunu ama sıra uzun haberin olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim de eski evim öyleydi. çok zor oluyor güneşsiz...
      ayrıca teşekkür ederim ;)

      Sil
  7. elinize sağlık fincan teyze .rabbim hayırlı yemeyi nasip etsin...

    YanıtlaSil
  8. ohhh afiyetler olsun..
    Bereketle sağlıkla tüketin..
    Ellerine sağlık kokusunu bilirim misssssssssssssss :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim. kokusu, sözün bittiği yer...

      Sil
  9. ELLERİNE EMEKLERİNE SAĞLIK CANIM.
    HAYIRLI BAYRAMLAR.

    YanıtlaSil
  10. yapmak isterdim lakin güneş ferini yitirdi kurutmalıklar zor kuruyaçak bu gidişe,acaba güneşte değilde kaynatsak aynı olurmu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eskiden kaynatırlardı ama lezzet olarak ben bunu dajha çok beğendim. Ama çaresiz kalınırsa hiç yoktan iyidir...
      Kolay gelsin.

      Sil
  11. en en en lazım şey .hazırları hiç sevmiyorum , bir de içine domateste karıştırıyoruz ,,ohhh.ama kim yapacak bizde?
    afiyetle , sağlıkla yiyin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben ayrı yapıyorum ama kayınvalidem ikisini karıştırır. o da çok lezzetli oluyor.

      Sil
  12. Ağız tadıyla tüketin.Salçan tam kıvamında görünüyor.Ev yapımı gibisi yok.Ellerine sağlık,sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim. en önemli şey ağız tadı...
      o olmayınca hiçbir şeyin tadı yok...

      Sil
  13. oh ne güzel görünüyor ellerine sağlık, bize de memleketten geliyor, çok da güzel lezzet veriyor yemeklerimize :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bize de memleketten gelse ben de hiç uğraşmam afiyetle yerim ;)

      Sil
  14. Fincan Teyzecim; öncelikle salçan bereketli olsun ve eline sağlık diyeyim:) Bana gelince, yıllardır çıkamadğım tatile kısa süreli de olsa çıktım. Üç gün hepi topu ama yine de çok iyi geldi. Marmaris Selimiye' deyim, dönünce kaldığım yerden başlarım, merak etme:)) Ama yine de merak ettiğin ve ilgilendiğin için çok mutlu oldum, sağol arkadaşım. Sevgiyle kal:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iyi olmana sevindim. iyi tatiller ;)
      iyi bayramlar...

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)