Zeytinyağlı Yaprak Sarması

Dün blogda arıyorum "Zeytinyağlı Yaprak Sarması", benim yayınlamış olmam gerek, diye.
Yazmışım ama taslaklarda unutmuşum.
Kısmet bugüneymiş...
Yaprak sarmasıyla, mantıyı yapmak saatler alır ama yemesi...

Malzemesi
1 kg asma yaprağı

İç Malzemesi
3 su bardağı pirinç
8-10 kuru soğan (gözünüze çok gelebilir ama lezzetin kaynağı)
2 yemek kaşığı salça (1 kaşık domates salçası, 1 kaşık biber salçası kullanılabilir)
Maydonoz
Nane
Kırmızı biber
Karabiber
1 çay kaşığı şeker
Tuz
Sıvıyağ

Pişirmek için
1 adet limon
1 yemek kaşığı biber salçası (ya da yarı yarıya domates + biber salçası) 
Zeytinyağı
Tuz (yaprak salamura ise koymuyorum, taze yaprak olursa atıyorum)

Hazırlanışı

İç harcı için önce soğanlar doğranır ve kırmızı biberle sıvıyağda kavrulur. 
Daha sonra ayıklanıp, yıkanmış pirinç eklenir, tuz ve şeker atılarak iyice kavrulur. 
Pirinç iyice kavrulunca, salçasını eklenir.
Karabiber ve bol nane eklenip tane tane olana kadar kavrulur.
Ocaktan alınır ve ince ince doğranmış maydanoz üzerine serpilir.
Yarım saat dinlendirilir ve harmanlanır.

Sonra yaprakları tek, tek saracağız ;)

Dolmaları yerleştireceğiniz tencerenin dibine bir pasta tabağını ters çevirerek yerleştiriniz (Fotoğrafını çekip, ekleyeceğim). Onun üzerine asma yaprağının saplarını koyunuz ki ekşilik versin. Bu tabağın üzerine dolmaları diziniz. Ben dik diziyorum her tarafı eşit pişiyor. Üzerine zeytinyağı, yarım limon suyunu ve salçayı karıştırarak sosu hazırlanır ve üzerine dökülür. Kalan yarım limonu halka halka doğrayarak dolmaların üzerine dizin. Dolmaları geçmeyecek şekilde (dolmaların bir parmak altında) su konulur.
Normal tencerede önce birkaç dakika kaynatın sonra altını kısarak pişirebilirsiniz.
Ben düdüklü tencerede 15 dakika pişirdim.

Afiyet olsun...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)