Garnitürlü Enginar Salatası




Malzemeler
5 adet enginar (konserve kullandım)
370 gr. garnitür (orta boy kavanozlarda olanlardan)
1 kuru soğan
1 tatlı kaşığı şeker
Tuz
Yarım limon suyu
yarım su bardağı zeytinyağı (birazını soğanları kavururken, birazınıda sosuna)

Hazırlanışı

Önce kuru soğanı küçük küçük doğradım ve çok az zeytinyağı koyarak tencerede soteledim.

İçine suyunu süzdüğüm garnitürleri ekledim. Biraz da onlar kavruldu.

Enginarları küp küp doğradım (metal bıçak karartabilir, ben metal olmayan salata bıçağı kullandım) ve tencereye ekledim.

Hepsini 1-2 sefer karıştırdıktan sonra şeker, tuz, limon ve zeytinyağını birliriyle karıştırdım. Bu sosu enginarlara ekledim.

Yüze yüz sıcak su koyarak, kısık ateşte 30-40 dakika pişirdim (ocağın şiddetine göre pişirme süresi) değişebilir.

Ilık ya da soğuk servis yapın.

Afiyet olsun...

Yorumlar

  1. enginarın lezzetini çok severim ..enginarlar çıkmaya başladığı andan itibaren bizim evde muhakkak haftada bir gün enginar yenir..ama salatasını hiç yapmamıştım..ellerinize sağlık bende dniyim bu şekilde..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de çok seviyorum enginarı...
      her fırsatta değişik tariflerini deniyorum ;)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)