Ispanak Yemeği


Kuzey Bey kelimelerini kısaltmaya ve kafasına göre değiştirmeye devam ediyor. Uzattığı tek kelime "Anne" yerine, "Annemmmmm" diyor, ben de yiyorum onu. Annanesi söylediği kelimeleri not etmem konusunda halen ısrarcı sonraları unutuluyormuş. Paşaya bir sözlük yapacağız bu gidişle...
Bugünün sözü "edet (evet)" olsun.
"edet annem edet"
diye dolaşıyoruz.
Kuzey'in sözlüğü üzerinde ben çalışmaya başlayım, çok keyifli olacak sanırım.

Gelelim "yeme problemli" oğlumun ıspanak yemeğine. Mızırdanmadan yediği tek yemek...

Malzemeler
800 gr ıspanak (pakettekilerden kullandım)
1 adet soğan
1 yemek kaşığı domates salçası
yarım su bardağı pirinç
yarım çay kaşığı şeker
Sıvıyağ

Hazırlanışı

Paketlerin üzerinde yıkanmış/ayıklanmış falan yazıyor  sakın inanmayın. Ispanağı bir güzel yıkayın ;)

Eskiden önce soğanı kavurur, sonra salçasını, sonra ıspanağı ekler, teker teker kavururdum. Şimdi öyle yapmıyorum.

Tencereye azıcık sıvıyağ koyuyorum, soğanı   doğruyorum. Üzerine ıspanağı ekliyorum. Ispanağın arasını açıyorum, bir kaşıkta salçayı koyuyorum. Tencerenin kapağını kapatıyorum. Ocağa koyuyorum hepsi bir güzel kavruluyor ve yarım çay kaşığı toz şeker ekliyorum (yazmayı untmuşum, heden hatırlattı, teşekkür ederim). Suyunu ölçmedim (giderek anneme benziyorum, o da herşeyi göz kararı yapar), üzerini 1-2 parmak geçecek kadar olsa yeter. Tencerenizin derinliğine/yayvanlığına göre siz ayarlayın. Tuzunu ayarlayın. Aklınızda olsun, ıspanak tuzu çok sevmez. Kendi de hafif tuzlu olduğu için az atın.

Üzerine yıkanmış pirinçlerinizi serpiştirin, kapağını kapatın ve altını iyice kısarak pirinçleri yumuşayana kadar pişirin.

Bu şekilde pişirince hem besin değeri daha fazla korunuyor hem de daha lezzetli oluyor diye düşünüyorum. Pirincini biraz azaltabilirsiniz, ben Kuzey için biraz fazla pirinç koyuyorum. Paşa öyle seviyor.

Afiyet Olsun...

Yorumlar

  1. Kızımın yediği tek sebze, ellerinize sağlık.Kuzeye de afiyet olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim. en azından onu yiyor diye kendimizi teselli edelim bari ;)

      Sil
  2. canım iadeyi ziyarete geldim:)
    ne güzel oğluna yedirebiliyorsan ben benimkilere yediremiyorum yemeğini bende kekini yapıyorum ancak o şekilde yiyorlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de havucu öyle yediriyorum. bir tek kekte...
      radar gibi hemen tadını alıyor ;)

      Sil
  3. ellerine sağlık, oğluşuna afiyet olsun
    bende ıspanak pişirirken içine havuç rendelerim
    aklında bulunsun madem yiyor daha da faydalı olur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. havucu çorbalarda neredeyse hepsinde denedim. tadını alıyor ve mümkün değil. Havucu sadece kekini yaparsam yedirebiliyorum ;) Ispanala da en yakın zamanda deneyeceğim.

      Sil
  4. Çocukların çok zor yedıgı sebzelerden bırıdır ıspanak. bunun yanına bırde patlıcanı eklemek gerekiyor.Anne olarak bızler çocuklarımız yesın dıye kendı kendımıze tarifler bulup yapmaya uğraşıyoruz.Benım kızımda ıspanak sevmezdı,sonrasında içine 1 dete kesem şeker atarak pişirmeye başladığımda sorun ortadan kalktı.Senınde ellerıne saglık canı, güzel bır tabak olmuş.

    YanıtlaSil
  5. iyi ki hatırlattın heden. benbir tane kesme şeker ekliyorum. Daha bu yazma işine alışamadım sanırım onu atlamışım hemen düzeltiyorum.

    YanıtlaSil
  6. Kuzey beye ailesiyle mutlu yaşamlar diliyorum,
    Torunumun da konuşmaya başladığını görürüm inşallah.Yeni 1 yaşına girdi.
    Bu arada ıspanak nefis görünüyor,ellerine sağlık canım.
    Kuzey prense afiyet olsun:)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zaman o kdar çabuk geçiyor ki... bırakın konuşmaya başlamayı bakmışsınız ki sohbet etmeye başlamışsınız...
      Allah sağlık versin yeter ki!

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)