Tavada Pasta




Malzemeler
Keki için;
2 yumurta
1,5 çay bardağı şeker (bence bu şeker ölçüsü fazla - eşime göre şeker miktarı mükemmelmiş. Benim gibi çok tatlı sevmeyenler 1 çay bardağı şeker kullanabilir.)
1 çay bardağı süt
yarım çay bardağı sıvı yağ
1 su bardağı + 2 yemek kaşığı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
2 yemek kaşığı kakao



Krema için;
Hazır Kakaolu Puding
Süt (Her markanın süt miktarı farklı, hangi markayı kullanırsanız kullanın üzerinde yazılan süt miktarından yarım bardak eksik. Örneğin 2,5 su bardağı süt diyorsa 2 su bardağı; 3,5 su bardağı süt diyorsa 3 su bardağı süt kullanacağız.)

Üzeri için;
Pudra Şekeri
Çikolata sosu

Hazırlanışı

Yumurta ve şekeri iyice çırpalım ve süt ile sıvı yağı ekleyerek karıştırmaya devam edelim.  Daha sonra un, kabartma tozu, vanilya ve kakaoyu birbirine karıştırarak yumurta karışımına eleyerek ekleyelim. Pürüzsüz bir hamur oluncaya kadar karıştıralım.

Sonra pişirmek için kullanacağımız tavanın zeminine tereyağ sürelim (margarin de olabilir).  Kek hamurumuzu tavaya alalım ve tavanın kapağını kapatalım. Kenarları yüksek bir tava kullanırsanız kek kabardığında kapağa yapışmaz.


Alüminyum folyoyu 5-6 kat yaparak kullanacağız.  Tavanın zeminini kaplayacak ölçülerde katlanacak. Ocağın orta boy olan gözünü kullanacağız. Kekimizi kısık ateşte pişireceğiz. Benim ocağımda kek 45 dakikada pişti. İlk yarım saat kapağını açmadan pişiriyoruz ondan sonra kürdan testi ile pişip pişmediğini kontrol edebilirsiniz.


Kekimizi pişmeye bıraktıktan sonra pudingi hazırlayalım ki kek pişene kadar soğusun. Ben hazır puding kullandım ama siz istediğiniz krema karışımını kullanabilirsiniz. Pudingi pişirirken de süt ölçüsünü malzemelerde belirttiğim gibi hangi markayı kullanırsanız kullanın üzerinde yazılan süt miktarından yarım bardak eksik olacak şekilde yapın. Örneğin 2,5 su bardağı süt diyorsa 2 su bardağı; 3,5 su bardağı süt diyorsa 3 su bardağı süt kullanacağız.
Kek pişince 10-15 dakika kapağı kapalı olarak dinlendirelim. Daha sonra geniş bir tabağa ters çevirerek çıkartalım. İyice soğuyunca uzun bir bıçakla ortadan ikiye keselim ve arasına pudingi sürelim ve diğer yarısını üzerine kapatalım. 
Çok abartmadan pudra şekeri serpelim ve çikolata sosu ile üzerini süsleyelim. 
Zamanınız varsa 1-2 saat dinlendirirseniz daha güzel oluyor.

Afiyet olsun. 


Hızımı alamayıp tencerede de denedim. Daha dar bir tencere olduğundan pişme süresi biraz uzadı. Yaklaşık 55 dakikada pişti. 


Ocak bu kadar açık olmayacak en kısık ayarda olacak. Ben fotoğraf çekerken görünsün diye açtım ;)

Kek muhteşem oldu. Tavada olan pasta ile Eylül'ün doğum gününü kutladık. 
Tencerede olanı ise Sevinç geldiğinde yaptım ama son halini fotoğraflayamadım. 
Acil yedik  ;)
Tencerede yaptığıma antep fıstıklı puding kullandım. İnanılmaz yakıştı.

Denemek isteyenlere kolay gelsin....


Not: Nefis Yemek Tarifleri'nin Tavada şipşak pasta tarifini küçük değişiklikler yaparak hazırladım. Tarif için teşekkürler...

Yorumlar

  1. Artık fırına gerek yok süper birşey:)

    YanıtlaSil
  2. Süper görünüyor ellerinize sağlık :)
    Sizi takibe aldım, bende bloguma beklerim ..
    http://yagmur-serhats.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  3. tavada kek,süpermiş ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  4. OOO ÇOK LEZZETLİ GÖZÜKÜYOR ELLERİNİZE SAĞLIK FİNCAN TEYZE :)
    Bu arada bende miminiz var cevaplarsanız çok sevinirin.

    YanıtlaSil
  5. Hem yapilisi cok pratik hem de ortaya harika bir pasta cikarmissiniz, ellerinize saglik...

    YanıtlaSil
  6. Artık elektrik yoktu yapamadım bahanesi yok .Süper olmuş. Elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  7. ellerinize sağlık değişik bir tarif

    YanıtlaSil
  8. Merhaba bir blog etkinliğinde sizi keşfettim ve izleyiciniz oldum. Sevgilerimle
    Cafe Tigris
    tigrisdriver.blogspot.com

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)