Karalahana Çorbası (Giresun)


Ne kadar kötü bir fotoğraf olmuş ;(
Neyse bir daha pişirdiğimde güzel bir fotoğrafını çekerim.

Geçen hafta pazar günü Serpil ve Eşi Harun kahvaltıya bize geldiler.
Ne kadar özlemişim onları, canlarım benim...
Bilmeyenler için onlar Tekirdağ'da yaşıyorlar ve Serpil benim liseden arkadaşım...
Ama sadece lise arkadaşım değil; dostum, kardeşim, dert ortağım, kör kuyum...
Eskiler "ahretlik" derlermiş ya...
Öyle bir şey işte adını koyamadığım, bildiğim kelimelerle niteleyemediğim ;)

Konuya dönüyorum ;)
Çorbayı onlara da tattırdım.
Serpil bu tarifi özellikle yayınlamamı istedi.
Böyle bir lezzeten kimseyi mahrum etmemek için...

Artık misafirlerimi kahvaltı sofralarında ağırlıyorum.
Hafta sonları ingilizce kursuna devam; 15.00-20.00 saatleri arası...

Ben de kendime yeni bir hedef belirledim.
Yaklaşık 6 ay sonra, bu da Haziran 2013...
Bloğumu hem Türkçe hem de İngilizce olarak yazabilmek...

Tarife geçiyorum ;)
Malzemeler
1 bağ karalahana
3 tane pırasa (sadece beyaz kısmını kullanacağız)
1 su bardağı haşlanmış kuru fasülye (varsa kırmızı fasülye)
1,5 çay bardağı pirinç
1 kutu konserve mısır
1,5 yemek kaşığı mısır unu
2 yemek kaşığı tereyağ
1 adet büyük soğan
4-5 diş sarımsak
yarım çay kaşığı karbonat
Tuz

Hazırlanışı

Önce karalahanaları güzelce yıkıyoruz.
Bir tencerede suyu kaynatıyoruz.
İçine yarım çay kaşığı karbonat atıyoruz ve karalahanaları 3-4 dakika haşlıyoruz.
 
Ben doğramadan haşladım ama doğrayarak haşlamamı önerdiler.
Böyle de çok güzel oldu ama orjinali doğrayıp, daha kısa süre haşlamak...

Pırasaları incecik doğruyoruz.

Soğanlarıda incecik doğruyoruz.
Sarımsakları bütün olarak kullanabilirsiniz.
Benim sarımsaklarım çok büyüktü, onun için biraz küçültüm ;)

Suyunu ölçmedim, koyacağınız malzemeye göre siz de ayarlayabilirsiniz.
Suyunu koydum ve mısırları içine attım.
Biraz haşlandı mısırlar, sonra içine soğan sarımsak ve pırasaları çiğ olarak ekledim.
Pirinçleri ve tereyağını da ekliyoruz ve kısık ateşte pişmeye bırakıyoruz.


Pirinçler biraz yumuşamaya başlayınca içerisine haşlanmış fasülyeyi
ve incecik doğranmış karalahanayı ekledim.

Mısır ununu bir kasede biraz su ile açtım ve karıştırarak çorbaya yavaş yavaş ekliyoruz.

Topaklanmaması için bir süre daha karıştıralım ve tuzunu da atarak 8-10 dakika kısık ateşte pişsin.

Nasıl güzel bir koku ve lezzet...

Afiyet olsun ;)


Yorumlar

  1. oooy oooy oooy bir karadenizli olarak tebiki çok severim :)))
    1 tabakta ben istiyorum...
    anneme söyliyeyim de yapsın bana :))
    ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  2. bayılırımmm,hele de annemin elinden tadına doyum olmaz.ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  3. bu tarıfı buldugum ıcın cok sanslıyım ! :)
    anneannemın corbası :) anneannem ıstanbuldan gıresune gelın gıttıgı zaman orada ogrenmıs.
    fakat artık cok yaslandı =( yapamıyor malesef =(

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)