Siz hiç "Bazlama" yaptınız mı? -Bu yazı "Emek Hırsızları" için yazılmıştır-



Bazlama'nın bir ölçüsü yoktur. 
Annelerimiz ve ananelerimizden gördüğümüz "göz kararı" ile hamur yoğururuz. 
Suyunun ılıklığını derecesini tarif edemezsin. Mayalanması için ne kadar sarıp sarmalayacaksın, 
nerede duracak, ne kadar mayalanacak...
Mayasının geldiğini nasıl anlayacaksın...
Bunları kelimelere dökmek o kadar zordur ki...

Diyelim ki, Bazlama hamurunuz mayalandı. 
Hamur bezelerinin büyüklüğü ne kadar olacak...
  Sofra mayası nedir?
Altına üzerine sofra bezi koymazsanız ne olur, kurur mu, mayalanır mı?
Bazlamaları elle mi açacaksınız, oklavayla mı? 
Açtığımız da kalınlığı ne kadar olacak...
Durun, daha bitmediiiii...


Sıra geldi pişirmeye...
Hepsini mi açacağız,  yoksa biri pişerken diğerini mi?

Tavaya alacağız önce hangi tarafı pişecek, 
çevirecek miyim hemen yoksa bekleyecek miyim iyice pişsin diye?

Yanık un kokusu sarar mutfağı...
Kapat kapat mutfağın kapısını bütün ev kokmasın...
Üfff sıcak mı oldu ne... 
Sıcaktan hamur cıvıyacak...Azıcık camı arala...
Amannn, çok esmesin... Hamurun mayası kaçacak...
...............
..............

İşte böyle hazırlanır bazlama...
Sen ne yaparsın, yıllardır "göz kararı" ile hazırlanan bazlamayı başlarsın ölçmeye, 
şu kadar un, şu kadar şeker, şu kadar tuz.... listen uzar, gider.
Kelimelerle anlatamadığını görsellerle desteklersin. 

Nedir derdin?
Blogta tarif paylaşacağım...
Bir değer kaybolmasın, bir sonra ki nesle aktarılsın...
Nedir derdin?
Yapmak isteyen herkese yol göstersin...
Nedir derdin?
Keyif aldığım işi yapacağım ve paylaşacağım...
.....

Bu telaşın içinde bir de fotoğraf çekmek için uğraşacaksın...
Sonra başlayacaksın blogta yazmaya...
Şöyle olursa böyle olur falan da filan...
Fotoğrafları ekleyeceksin ki anlatmaya çalıştıkların görsel olarak desteklesin...
Sonra paylaşacaksın...
Artık tarifin internette...
Tanıdığım/tanımadığım, sevdiğim/sevmediğim herkese açık bir ortamda....

İşte sorun burada başlıyor.
Kedini bilmezin biri gelsin ve sizin bin bir emekle hazırladığınız tarifi ve 
görselleri hiç bir emek harcamadan alsın...
Veee kendi sayfasında paylaşarak kazanç elde etsin...
Utanmadan, sıkılmadan...

Gel de ÇILDIRMA!!!

GOOGLE'da "bazlama", "bazlama tarifi" yazarak arama yaptığınız da yukarı da gördüğünüz fotoğraf çıkmaktadır. BU FOTOĞRAF BANA AİTTİR...
Ancak fotoğraf iznim olmadan başka sayfalarda kullanılmaktadır. 

İçerik hırsızlarını nasıl şikayet ederim diye biraz araştırdım ve 
https://www.google.com/webmasters/tools/spamreport?hl=tr adresine giriyorsunuz ve aşağıdaki sayfa açılıyor.

Bu sayfa da "Webspam bildir" butonuna basarak aşağıdaki sayfaya yönlendiriliyorsunuz. 

Formu doldurup gönderiyorsunuz. 

Ben bu fotoğrafı kullanan 5-6 siteyi şikayet ettim. Bakalım ne çıkacak gelişmeleri size de yazacağım. 

Bloggerlar olarak bu konuda bir çalışma yapmalıyız diye düşünüyorum. Mesela bu fotoğrafı kullanan bir site daha önce de "İngiliz keki" tarifimin görsellerini kullanmıştı. Uyarı mesajı attım kaldırdı ve özür mesajı attı ama bu seferde başka birinin fotoğrafını kullanmadığının bir garantisi yok.
Daha bir çok tarifimin ve görsellerinin başkaları tarafından kullanıldığını fark ettim. 
"Lokum Kek - İngiliz Keki - Süpriz Kek", Mişöriz (Etli Pilav), Mısır Gevrekli Kurabiye,  Brownie tarifim başka sitelerce yayınlanmış ve google arama sonuçlarında benim üzerimde çıkıyorlar.


 "Sen kimsin de benim emeğimi çalarsın" diyesim var ;(

 Bu "Emek Hırsızları" ile mücadele edebilmek için bir şeyler yapalım. Mutlaka aramızda bu konu da bilgi sahibi olanlar vardır. Hatta hukukçular olduğuna da eminim ;)

İlk aklıma gelen bir platform kurmak ve bilgi paylaşımı sağlayarak şikayetlerimizi birlikte gerçekleştirmek ve birbirimizi haberdar edebileceğimiz bir iletişim ağı... 
Daha iyi bir fikri olan varsa yazsın lütfen...

Bu iletişim ağına üye olmak isteyen arkadaşlar da bana (hicranu@hotmail.com) ileti göndererek kendi blog adresleri ile 
"Ben de varım bu mücadelede ve bu konuda bilgilenmek istiyorum" diye yazabilir ve 
mail adreslerini bildirebilirler.

Gelişmeleri şimdilik bloğumda yazacağım, bloğumu takip edebilirsiniz...

Sevgiyle kalın...


Okumak isteyenler için bu konu ile ilgili yazılmış yazılardan birkaçını paylaşıyorum.



Yorumlar

  1. Yuh artık ya ne şerefsiz insanlar var !!!

    YanıtlaSil
  2. Isin zor gercekten,ama illaki birseyler yapilacaktir diye düsünüyorum,...

    Bazlaman ise harika olmus,ben beceremem bazlamayi sanirim,halbuki bizdede vardir ama zor geliyor bana nedense,eline saglik seninde!

    YanıtlaSil
  3. çoook haklısın ,haklıyız hepimiz emek harcıyoruz paylaşıyoruz çalınsın diye değil
    birkaç hırsız site benim tariflerimi neredeyse tamamını alıp yayınlamış şikayet ettim ama sonuç yok:(((

    YanıtlaSil
  4. Ben seni takip ederim başka kimseyi tanımam fincan teyze ;) blogla ilgili ayarlar konusunda çok fazla bilgim yok ama, fotoğrafların kopyalanamayacağı bir ayar muhakkak olmalı bi bak istersen :)

    YanıtlaSil
  5. Fincan teyze sen farkında olmadan daha nelerini çalıyorlardır. İnternet milletin tariflerinden geçinen tiplerle dolu.Benim fotoğrafları da görüyorum sağda solda bazen. Tarifleri alıyorlar mı bilemiyorum. bakmaya içim elvermiyor. İnsanın tadını kaçırıyor. Google reklamı alan siteler için konuşayım, çalıntı içeriği Adsense e bildirirseniz, hırsızlığı yapan sitenin reklamlarını kaldırır ve kullanıcıyı banlarlar. Şikayette bulunmadım şimdiye kadar ama Adsense in sitesinin bir yerlerinde şikayet bildirim kısmı vardı.

    YanıtlaSil
  6. Ben bu bloğa başlarken ilk sizden yorum alınca çok sevinmiştim teşekkür ederim.Her gün vaktimi ayırıp epey emek harcayıp,mahcup olmamaya çalışıp kendimi geliştiriyorum.Paylaşımlarınız çok faydalı bir daha siteme bakarsanız sevinirim sevgiler Çiğdem

    YanıtlaSil
  7. Benimde başıma gelmişti ve bunu yapan siteyi bir yazı ile birlikte blogumda teşhir etmiştim. Teşhir etmek bir nebze etkili olabilir diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)