İçerik Hırsızlarına Karşı...

Şimdi içerik hırsızları için birkaç önlem alalım. Bu önlemler, hırsızları durduracak mı, derseniz "Hayır" ama işlerini zorlaştıracak. Zaten politikaları emeksiz kazanç olduğu için bir kısmını bu önlemler caydıracaktır, diye düşünüyorum.

ÖNLEM 1: 
Sayfanızda mutlaka site kullanım kuralları diye bir bölüm oluşturun.
"..... internet Sitesinde yer alan internet sayfalarına ilişkin tüm haklar saklıdır" gibi bir ibare mutlaka bulunsun. Daha sonra oluşabilecek hukuki bir süreçte bu önemliymiş.

ÖNLEM 2:
Bu kesin çözüm değil ama amaç işi zorlaştırmak ya blogunuz için sağ tuş ve yazı kopyalama yasağı getirebilirsiniz. Ben biraz araştırdım ve aşağıdaki linkte faydalı bilgiler var. Bloğumda kullandım ve şu an sağ tuş ve kopyalama yapılamıyor. İlgilenenlere duyurulur.



ÖNLEM 3:
Fotoğraflarınızın üzerine isminizi yazmak. Biraz vakit alıyor ama caydırıcı olabilir. Bunun için özel programlar varmış ama en ilkel şekliyle, her bilgisayarda bulunan "Paint" programı da bu anlamda iş görüyor. Daha önce kullanmayanlar için ya da başka alternatif arayanlar google'da "fotoğraf üzerine yazı yazmak" derseniz istemediğiniz kadar kaynak ve eğitim videosu çıkıyor.

Bunlar ilk etapta aklıma gelenler... Bu konu da araştırmaya devam ediyorum ve öğrendikçe sizlerle de paylaşacağım. 


Peki hangi siteler sizin emeğinizi çalmış bunu nereden öğrenebilirsiniz?
Kesin çözüm değil ama bu konuları araştırırken tesadüfen fark ettim ve İnternette başka isim altında birebir kopyamı dahi buldum ;(
Tüm içeriğimi harf dahi değiştirmeden kopyalamış... Söyleyecek bir şey bulamıyorum...

Neyse;
Aşama aşama yazacağım;
1. Kendi sayfanızda bulunan 5-6 ay ya da 1 sene önce yaptığınız bir yayını açın (bunu bütün resimlerinize uygulayabilirsiniz ama eski fotoğraflarda daha çok hırsız buluyorsunuz).
2. Yayında kullandığınız fotoğrafın üzerine sağ tıklayın.

3. Tıkladığınızda yukarıdaki menü gelecektir. "Bu resmi Google arama motorunda ara" dediğinizde o görsel nerelerde kullanıldıysa hepsi çıkıyor. Hatta o sayfaların bazılarının birebir kopya olduğunu göreceksiniz.

Bu durumda ne yapılabilir;

Kendi belirlediğim politikayı anlatıyorum; 
Sadece görseli kullananlara ileti göndererek görselin bana ait olduğunu ve kaldırılıp tarafıma bilgi verilmesini istediğimi bildiriyorum. Bir çoğu özür dileyerek kaldırıyor. Kaldırmayanlar için makul bir süre bekleyip, ilgili yerlere şikayette bulunuyorum. 

Sadece görseli değil, içerikle birlikte her şeyi sayfalarında kullananlara ise kesinlikle bir uyarı yapmıyorum (çünkü bu kesinlikle hırsızlık) ve ilgili yerlere durumu bildiriyorum.

Buradan bu niyette olan herkese bildiririm.
Şu ana kadar yaklaşık 20-25 site için başvuru da bulundum. 
Umarım çok yakında bir sonuç alırım ve "Google'a Teşekkür" yazısı yazıyor olurum.

Son ve belki de en önemli konu...
Buldum bu hırsızları ne yapacağım...
Bu kişileri WEBSPAM olarak işaretlemek...
Nasıl mı?
Eğer google crome kullanıyorsanız  Google Webspam Report (by Google) eklentisini bilgisayarınıza indirin. Bu internette dolaşırken bir "emek hırsızı" ile karşılaşırsanız bu doğrudan google bildirme şansı verecek. "Nereye giriyorduk, ne yazacaktım" derdi yok.

Kırmızı okla işaretli olan yerde "Chrome ekle" yazacak, ekleye bastığınızda bu kırmızı bayrak adres çubuğunun yanında yerini alacak ve siz bayrağa bastığınızda "WEB Yöneticisi Sayfası"na doğrudan ulaşmış olacaksınız ve şikayetçi olduğunuz sayfanın bilgilerini google otomatik olarak almış olacak, siz sadece açıklamaya konuyu ve sizden çalındığını bildirdiğiniz sayfanın orijinal linkini ekleyerek göndereceksiniz. Bu kadar basit...

Bu eklentiyi indirmek istemiyor musunuz? O zaman da  https://www.google.com/webmasters/tools/spamreportform?hl=tr  linkinden "WEB Yönetici Sayfası"na girip, bu işlemleri elle yapıyorsunuz.

Herkese iyi çalışmalar diliyorum.

Çalmadan çırpmadan çalışanlara mı demeliydim?

Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)