Supangle (Ev yapımı)

 


Akşam vakti tatlı krizi tutan ev ahalisine pratik ve lezzetli bir tarif... 


Malzemeler
1 litre süt
1,5 çay bardağı toz şeker

1 kahve fincanı un
1 kahve fincanı mısır nişastası
1 kahve fincanı buğday nişastası

3 çorba kaşığı tepeleme kakao
1 yumurtanın sarısı
1 paket vanilya
3 çorba kaşığı nutella (orjinal tarifte 80 gr. bitter çikolata diyordu, o an evde olmadığı için nuthella koydum. Bence sonuç, başarılı...)


Hazırlanışı

Yumurta sarısı ve bir su bardağı kadar sütü tencereye alalım ve iyice karıştıralım. Bu karışıma,toz şeker, un, nişastalar ve kakaoyu ekleyelim. Koyu olduysa sütle yavaş yavaş açarak pürüzsüz oluncaya kadar karıştıralım. Sütün geri kalanını da ekleyelim ve kaynayıncaya kadar karıştırarak pişirelim. Kaynamaya başlayınca karışıma, 3 yemek kaşığı nuthellayı ekleyerek eriyinceye kadar karıştırarak pişirmeye devam ediyoruz. Nutella da eriyince ocaktan alıyoruz. Aralıklarla karıştırarak 4-5 dakika soğutuyoruz ve en son olarak vanilyayı da karışıma ekleyerek mikserle pürüzsüz hale gelinceye kadar -yaklaşık 5-6 dakika- karıştırıyoruz.

Artık supangleleri kaselere alabiliriz, isterseniz 
kaselerin dibine kek koyabilirsiniz. Üzerini de hindistan cevizi, fındık, ceviz gibi malzemelerle süsleyebilirsiniz. 


İyice soğuduktan sonra servis edebiliriz.


Afiyet Olsun...

(Ben tarifte ve yapılış aşamalarında ufak tefek değişiklikler yaptım ama Orjinal tarif için Bir Tutam Kekik yazarı Ayşegül Hanım'a teşekkürler...)

Yorumlar

  1. yeni yılda saglık ve mutluluk diliyorum .ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  2. ellerinize sağlıkk..:) harika görünüyor...sevindim beğenmenize.sevgiler

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık canım. bugün yapacağım :) mutlu yıllar ayrıca.

    YanıtlaSil
  4. Supangleye bayılırım.. harika görünüyor

    YanıtlaSil
  5. Ellerinize sağlık..bana da beklerim :) http://mutfakhazinem.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  6. merhabaaa :) blogunuzu masal yıldızının blog rehberinden buldum.Severek takibe aldım.Bende o rehberde hobi bloglarının içerisindeyim.Şuanda bir 'kış çekişi'm var sizleride beklerim..
    bibusdesign.blogspot.com

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)