Dolgu Kek




Coştum yine...
Bu kadar işi ne zaman yaptığımı merak edenlere cevap, "inanın, ben de bilmiyorum. 
Sevmekle ilgili sanırım, birazcık da az uyuyorum. Geceleri coşuyorum, haftaya sunumum var ve ben gece tatlı yapıp, gündüz blog yazıyorum. Şunu da ekleyim canım, derslerimi de ihmal etmiyorum.
Neyse fazla uzatmadan tarife geçeyim de dersime devam edebileyim.
Öğrenci psikolojisi işte her yaşta aynı sanırım ;) 


Malzemeler

Kek için;
3 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 çay bardağı (ajda) süt
1 çay bardağı (ajda) sıcak su
1 çay bardağı (ajda) sıvıyağ
2 yemek kaşığı kakao
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
2 su bardağı + 2 yemek kaşığı un (un ölçüsü vermeyi sevmiyorum ama bu tarifte un ölçüsü önemli - gayet akışkan bir hamur olacak. Ben ajda çay bardağı kullandığım için 2 su bardağından biraz fazla un kullandım. Siz normal çay bardağı kullanırsanız 2 su bardağından biraz eksik un koymanız gerekebilir. Daha önce de un konusunda uzun uzun yazmıştım, kullandığınız yumurtaların büyüklüğü bile kıvamı etkileyebiliyor.)

Krema için;
4.5 su bardağı süt
1 su bardağı un
1 su bardağı şeker
1 yemek kaşığı tereyağı
1 paket vanilya

Üzeri için;
1 Poşet kremşanti 
1 su bardağı süt 

Üzerini süslemek için;
Pasta süsü, damla çikolata, ceviz, fındık, hindistan cevizi...
 ne isterseniz kullanabilirsiniz. Ben renkli pasta süsü ve renkli draje kulladım, sevimli bir görüntüsü oldu.

Hazırlanışı

Öncelikle kekimizi hazırlayalım. Bunun için yumurta ve şekeri kabarana kadar çırpın. Süt ve yağı ekleyerek çırpmaya devam edelim. Sıcak suyu yavaş yavaş mikserin üzerinden dökerek hızlıca karıştıralım. En son un, kakao, kabartma tozu ve vanilyayı ekleyerek karıştıralım.

Margarinle yağlanmış büyük boy borcam tepsiye hamuru döküp önceden ısıtılmış 190 derecelik fırında pişirelim. Yaklaşık 30 dakikada pişti. Siz yine de keke kürdan testi yapın ve kürdan kuru çıkıyorsa fırından alalım.


Kekimizi pişirirken kremamızı hazırlayalım. Süt, un, şeker ve tereyağı hep birlikte tencereye koyup karıştırarak pişirelim. Kaynamaya başlayınca kremamızı  ocaktan alalım. İlk sıcağı çıkınca -yaklaşık 5 dakika bekletip- vanilyasını ekleyelim ve en az 5-6 dakika mikserleyerek pürüzsüz bir kıvama getirelim. 
Krem şantiyi 1 su bardağı süt ile mikserleyerek hazırlayalım ve dolaba koyalım ki iyice soğusun.

Kek ılınınca, yuvarlak dar bir kalıpla ya da benim gibi  krema sıkma torbasının ucunu kullanarak aralıklı oyuklar açın. 






Çıkan parçaları çocuklar çok sevdi ve afiyetle yediler. 


Hazırladığınız kremayı yeniden çırpın ve kekin üzerine oyukları dolduracak şekilde dökün. Kalan kremayla kekin üstünü tamamen kaplayın.

Krema ılıkken koyabilirsiniz. Hazırladığımız krem şantiyi ise kremamız iyice soğuyunca üzerine sürelim.
Tepsinin altının fotoğrafını çekmek kimin aklına gelir? 
Tabiki Sevinç'le benim ;)
Görüntü çok hoş değil mi?

Kekimizi en az 2 saat dinlendirdikten sonra servise hazır. 

Afiyet olsun.


Küçük gurmeler tarafından test edildi, onaylandı.
Pastamızın kekini Kuzey efendi hazırladı, süslemesini de Sevinç Teyzesi ile birlikte gerçekleştirdi.



Not: Tarifi Cahide Sultan'ın sayfasından aldım ama her zaman ki gibi kendimce birkaç küçük değişiklik yaptım. Cahide Hanım'a tarif için tekrar teşekkürler...

Yorumlar

  1. Çok güzelgözüküyor. Özellikle tepsinin altını çekmek iyi bir fikir.Bol kremalı olunca tad da iyidir.Maşallah diyorum size ve Kuzeye.Sevgiler. Çiğdem pembezambak.wordpress.com

    YanıtlaSil
  2. Harika bir tarif ellerinize saglik,mutlaka yapmali,derslerinizde basarilaaaar!

    YanıtlaSil
  3. Öncelikle bu muhteşem dolgu keki yeni tatmış biri olaraktan ellerinize sağlık diyorum. Gerçekten çok hafif, çok güzel bi lezzet tıpkı diğerleri gibi. Blogunuzda yayınladığınız tariflerin gurmeliğini yapmak büyük keyif, sanırım bizim şansımız sizinle aynı yerde çalışıyor olmamızdan kaynaklanıyor. Başarılarınızın devamını çok kalpten diliyorum. :)

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel görünüyor . Ellerine sağlık .

    YanıtlaSil
  5. Çok mükemmel gözüküyo, canım çekti :D ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  6. Merhaba blog keşif etkinliği yapıyorum.daha fazla kişiye ulaşmak için bloğunda yayınlarsan sevinirim sevgiler:)))

    YanıtlaSil
  7. Ellerinize sağlık, görüntü çok güzel, eminim tadıda öyledir!!!

    YanıtlaSil
  8. tarifi cahide hanımdan aldığınızı neden belirtmiyorsunuz......................

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayşa Hanım, tarifin Cahide Hanımın sayfasından alındığı yazının sonunda link gösterilerek yazılmıştır. Gözünüzden kaçmış olabileceğini düşündüm. Ayrıca bu tarifi yayınladığım gün (5 Aralık) Cahide Hanımın sayfasına yorum bırakarak teşekkür ettim. http://cahidejibek.com/2014/02/14/puding-dolgulu-kek/
      Benim de çok hassas olduğum bir konu olduğu için yanlış anlaşılmaları önlemek adına cevap yazdım. İyi günler dilerim...

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)