Portakallı Yer Elması


Geçenlerde Aliye Ablam yapmış çok beğendim ve hemen yapılacaklar listesine aldım. 
Her zaman ki gibi orijinal tarifte küçük değişiklikler yaptım.

Tarif için Aliye Ablama tekrar teşekkür ediyorum. 
Ellerine sağlık şekerim...


Malzemeler

1 kg yer elması
1 büyük kavanoz garnitür
1 adet soğan
1 kahve fincanı pirinç
1 portakal
zeytinyağı
Tuz
yarım çay kaşığı şeker
2 su bardağı kaynar su

1 limon (limonlu su hazırlamak için)

Hazırlanışı

Öncelikle yer elmalarını bol suyla yıkayalım. Derin bir kabı soğuk su koyalım ve içine 1 limonu sıkarak limonlu suyumuzu hazırlayalım. Yer elmalarımızı soyalım ve limonlu suya koyalım. Yer elmalarımızı istediğimiz gibi doğrayalım.

Bir tencereye soğanı doğrayalım ve zeytinyağ da hafif kavuralım. Kavrulan soğanların üzerine yer elmalarını atalım ve 2-3 dakika soteleyelim. Garnitürü bir süzgece alalım ve sudan geçirerek iyice süzelim ve kavrulan yer elmalarının üzerine ekleyelim. Yer elmaları garnitürle kavrulurken portakalı sıkalım. Yaklaşık yarım su bardağı olan portakalı iyice kavrulan yer elmasına ekleyelim ve birkaç dakika daha portakal suyu ile pişsin. Bu arada pirinci yıkayalım ve üzerine serpelim. Şekeri ve yeterince tuzu da ekleyerek 2 su bardağı suyu koyalım. Kısık ateşte pirinçler yumuşayana kadar pişirelim.
(Suyu azalır, pirinçler pişmezse azıcık daha sıcak su ekleyebilirsiniz ama dikkat edin yemeğimiz sulu olmasın.)

Yer elması beklediğimden çabuk pişti (yaklaşık 25-30 dakika). 
Aliye ablamda çok çabuk pişiyor, dikkat et, diye uyarmıştı beni. 
Ben de sizi uyarıyorum.


Ellerimize sağlık...

Yorumlar

  1. Hmmm, nefis görünüyor. Bunun kerevizlisi de pek bi leziz oluyo. ;) Mutlu yıllar, sevgiler... :)

    YanıtlaSil
  2. canım benim ellerine sağlık.harika görünüyor.sağlıklı mutlu seneler sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  3. Yer almasini cok severim, harika gorunuyor. Ellerine saglik.
    Mutlu yillar :)

    YanıtlaSil
  4. öncelikle blogumu ziyaret ettiğiniz için teşekkür ederim.değişik bir tarif ellerinize sağlık bende yer elmasının sütlü çorbasını duymuştum ama deneme fırsatım olmadı. tekrar teşekkürler.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)