Patlamış Mısır


Dikkat: Tamamen orijinal bir fotoğraftır, fotomontaj yoktur ;)

Patlamış mısırın tarifi de olur mu demeyin ;)
Özel istek üzerine yazıyorum. Artık patlamış mısırı hazır almak yok. Evde yapıyoruz ve sıcak sıcak keyfini çıkarıyoruz.
Bence birçok hazır gıdaya göre çok sağlıklı bir atıştırmalık. Evde sinema keyfi yaptığımızda vazgeçilmezimiz "Patlamış Mısır".

Malzemeler

3 yemek kaşığı sıvı yağ (ayçiçek)
1 çay bardağı mısır
yeterince tuz

Patlamış Mısır Nasıl Hazırlanır?

Orta boy bir çelik tencereyi ocağa alın. Ocağın en büyük gözünü en kısık ateş olacak şekilde ayarlayın. Ateş harlı olursa mısırlar patlamadan kavruluyor. O zaman tencerenin dibinde patlamamış sadece kızarmış olarak kalıyor ;)

Sıvı yağı ve mısırı tencereye koyun ve karıştırın. Üzerine damak tadınıza göre tuz atın (ben çok atmıyorum). Kapağı açık bir şekilde kavrulsun, ara ara karıştırmayı ihmal etmeyin. İyice ısınıp patlamaya başlamasına yakın ya da başladığında tencerenin kapağını kapatın. Yalnız mutlaka kapağa ya bir mutfak havlusu sarın ya da fotoğraftaki gibi 3-4 kat havlu kağıdı katlayarak, kapak ve tencere arasına yerleştirin. Oluşan buhar kapakta toplanarak su damlası halini alıyor  o da mısırların üzerine tekrar damlayarak ıslak yapış yapış olmasına neden oluyor.

Tenceredeki sesler azalınca ocağı kapatın ama hemen kapağı açmayın 1 dakika kadar bekleyin. Çünkü, mısır kendi sıcağıyla  patlamaya devam ediyor.

Afiyet Olsun...


Yorumlar

  1. Bende cam kapaklı teflon tencerede yapıyorum.Kışın en güzel çerezi:)) Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Peçete iyi fikirmiş:) muhakkak deniyeceğim.

    YanıtlaSil
  3. Nasıl güzel koku geldi bir bilseniz :)

    YanıtlaSil
  4. bizimkiler mısırları tencereye öylecene atıp,yağsız patlatıyo mısırları..sonra da "tencere dibin kara, seninki benden kara"ya dönüyo tencere.. :) bi dahaki sefere tarifinizle denemelerini sölicem..elinize sağlık.. :)

    YanıtlaSil
  5. Patlamış mısırı çok severim. Özellikle evde film keyfinde eşlik eder bana. Şimdilerde mikrodalgada yapılan mısırlardan alıyorum. Biraz tembel işi :)

    YanıtlaSil
  6. Aslında patlamış mısırın tarifi olur. Yazınızı görünce yüzümde küçük bi tebessüm oluştu. 2-3 yıl önce bir bakıcımız vardı. Çocuklara patlamış mısır yapardı. Oğlum anne Müzeyyen teyzem inanılmaz güzel mısır patlatıyor derdi hep. Ben patlatınca onunki kadar güzel olmuyormuş :( ama bende aynı sizin anlattığınız şekilde yapıyorum lakin hala Müzeyyen ablanın mısırları gibi güzel olmuyormuş benimkisi :) Elinize sağlık ben de severim film seyrederken iyi gidiyor özellikle...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)