Pırasa Yemeği


Artık sadece davet sofralarına hitap eden yemekler değil daha günlük yaptığımız pratik sebze yemeklerinin de tarifini yazacağım. Özellikle yeni yemek yapmaya başlayanları da düşünmem gerektiği konusunda eleştiriliyorum. Hatta Azeri bir arkadaşım "yabancı gelinleri" de düşünerek azıcık daha günlük yaptığınız yemekleri de yazmalısın dedi ve çok haklıydı. Bir de tabii ki çalışan kadınları düşünerek daha pratik tarifler ve çözüm önerileri yazmalıymışım. Efe'ye göre ise hayat sadece pasta börek değil, azıcık da tencere yemekleri yaz dedi. Sanki evde hiç yemek yapmıyormuşum gibi neden daha önce bu tarifleri vermedim bilemiyorum.

Son 1 yıldır bloguyla neredeyse hiç ilgilenememiş ben "Bir yazmaya başlasam neler neler yazacağım" diyemedim.

Artık yeni bir başlangıç yaparak bloguma dönüyorum yeni lezzetler, yeni serüvenlerle...

Herkese selam ve sevgiler...

Malzemeler
1 kg pırasa
1 adet soğan
1 yemek kaşığı salça
1 adet havuç
yarım su bardağı pirinç
yarım tatlı kaşığı şeker
sıvıyağ
tuz

Pırasa Yemeği Nasıl Hazırlanır?

Pırasaları ayıklayın, yıkayın ve çok iri olmayacak şekilde doğrayın. Daha sonra pişireceğiniz tencereye sıvı yağı koyun. Soğanları incecik doğrayın ve yağda hafif soteleyin. Salçasını da ekleyerek salçanın kokusu gidene kadar karıştırın. Havuçları yarım ay şeklinde ince dilimleyin ve önce havuçları ekleyip biraz kavurun daha sonra doğradığınız pırasaları ve şekeri ekleyin. Hafifte pırasaları kavurduktan sonra pırasaların üzerine geçmeyecek kadar -yüze yüz- suyunu verin.

Şimdi eğer benim gibi düdüklü tencerede pişirecekseniz pirincini ve tuzunu atın. Yeni nesil çok kısa sürede pişiren düdüklü tencereler olduğu için dakika vermeyeceğim. Taze fasulyeyi pişirdiğiniz dakikanın yarısı gibi. Herkes kendi düdüklü tenceresine göre ayarlama yapabilir. İlk denemede baktınız pişmedi. Kapağı açık biraz daha pişirebilirsiniz. Yaklaşık kaç dakikada pişeceğini ayarlarsınız.

Eğer normal tencere de pişirecekseniz; suyunu verdikten sonra pırasalar pişene kadar pirinci atmayın. Pırasalar pişmeli olunca pirinci ve tuzunu atın, Pirinçler pişince ocaktan alın.

Ilık ya da soğuk olarak ama mutlaka limon ile servis edin.

Afiyet olsun...



Yorumlar

  1. Kış mevsimi yüzünü göstermeye hazırlanırken pırasalar da tezgahlarda yerini almaya başladı. Yemeği de çok güzel görünüyor. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz de zeytinyağlısını seviyoruz. Kışın sebze seçeneği azalıyor.

      Sil
  2. Merhabalar iadeyi ziyarete geliyorum :)
    Çok severim pırasayo.
    Harika gözüküyor.
    Ellerinize sağlık.
    Sevgiler
    Takibinizdeyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz. Begenmenize sevindim. Teşekkürler

      Sil
  3. Oh harika görünüyor, ellerinize sağlık. İade-i ziyarette bulunmak istedim. Gelirken ne tür bir blog olduğuna dair yorumum yoktu, görünce çok mutlu oldum. Oldukça iştahlı ve yemek yapmayı çok seven bir genç kız olarak istifade edebilirim sanırım. Pırasa en sevdiğim sebzedir. Teşekkürler. Sevgiler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne iyi sertinizde geldiniz. Umarım faydalı olurum. Sevgiler...

      Sil
  4. harika gözüküyor elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  5. HArika gözüküyorlar keşke yemek konusunda bu kadar becerikli olsam :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emin olun bizim de her yaptığımız mükemmel olmuyor. Zamanla ve deneyimle... sevgiler

      Sil
  6. Ellerinize saglik! Bu yemegi baskasi yapinca yiyemiyorum. Kendim yapmam lazim. :D

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)