Çilek Reçeli

Derslerim başladı.
Eğitsel ve Davranışsal Ölçme ve Değerlendirme
Özel Eğitim
Şimdilik keyifli geçiyor ama çok yoruluyorum.
Bloğumu ve arkadaşlarımı boşladığımın farkındayım.
Bu günlerde geçecek...
Bu süreçte bana destek olan herkese sabırları ve hoşgörüleri için teşekkür ederim...

Gelelim reçelimize...
Biraz gecikmiş bir post olacak. Birkaç hafta önce yapmış ve yazacak fırsatım olmamıştı.
Daha önce Kuzey Bey'in kahvaltı keyfinden bahsetmiştim.
 "Kahvaltıda çöp çöp doğranmış kaşarı reçele batırıp yiyor",
adına da "pende peynir" (pembe peynir) diyor, diye...
İşte o reçel ;)

Malzemeler

2 kg çilek (1 kg için 5 su bardağı)
10 su bardağı şeker
2-3 tane limon tuzu ya da 2-3 damla limon suyu
(ben limon tuzu kullandım)

Hazırlanışı

Çilekler yıkanır ve güzelce ayıklanır.
Şekeri de üzerine eklenir ve bir gece öylece bırakılır.

İkinci gün sulanır ve bu şekli alır.

Ocağa alınır ve bir taşım kaynadıktan sonra kısık ateşte kaynamaya bırakılır.
Dikkat edin taşmasın. Geniş bir tencerede taşma riski azalıyor.
Gidip gelip karıştırmayın, rahat bırakın reçeli...
Bu aşamada çok karıştırırsanız çilekleriniz parça parça olur. Benden söylemesi...


Artık baktınız kıvama geldi.
Limon tuzunu da ekliyoruz ve 5-6 dakika daha kaynattıktan sonra ateşten alıyoruz.

Soğuyunca ister kavanozlara alın isterseniz biraz güneşlendirin.

Benim tavsiyem reçelinizi mutlaka güneşlendirin.
Nasıl diyeceksiniz, çok kolay, kapağını açıp güneşde bırakın.

Yanında ki de sıradaki "şeftali reçeli"...
İlk fırsatta onu da yazacağım...

Afiyet olsun...

Yorumlar

  1. mis gibi naturel ohh ellerinize sağlık sevgiler:)

    YanıtlaSil
  2. Ev yapimi recel gibisi yok... Ellerine saglik canim. Bu arada kavanozlar coook guzel :)

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel olmuş reçeller, olsa da yesek şimdi.Ellerinize sağlık,derslerde de kolaylıklar dilerim

    YanıtlaSil
  4. Merhabalar, çok güzel ve iştah açıcı görünüyorlar. Ellerinize, emeğinize sağlık.

    Saygılar..

    YanıtlaSil
  5. tamda çilek bulmuşken bugün reçel tarifi tam üstüne geldi, sağolun :D

    YanıtlaSil
  6. böyle kaynatırken çektiğiniz resimleri görünce anneanneciğim geldi gözümün önüne..çilekleri aynı bekletirdi şekerde arada gidip çalardım...kaynatırken de köpüklerini tolardı izlemeye bayılırdım...Allah rahmet eylesin o zamanlardan beri ilk görüyorum canlı gibi sanki onu gördüm yaparken resimlere bakınca...elleriniz dert görmesin...beni çok eskilere götürdünüz sağolun varolun sevgiler

    YanıtlaSil
  7. ellerine sağılık,bu kaşar ile reçel yemesini ben de çok severim.

    YanıtlaSil
  8. Merhaba
    Ben Dilek yeni bir blog olarak 2. kez etkinliğe katılıyorum.Size tarif gönderdim alırsanız sevinirim:))
    Sevgiler

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)