İrmikli Kolay Pasta


Kek kalıbında poğaça, börek yaptıktan sonra bir de tatlı... 
Kek kalıbını ne kadar işlevsel kullandığım sizin de dikkatinizi çekti mi ;) 




Size bugün Çayırhan Termik Santrali gezimizi anlatacaktım ama haftaya kaldı. 
Yine çok gezmeye başladım sanırım ;) 
Bu yaz çok gezeriz, biz ;) ama gittiğim her yerden güzel fotoğraflarla döneceğim.
Geçen sene gezilerimizi/seyahatlerimizi yazmamıştım (Ordu, Samsun, Giresun, Kuşadası, Beypazarı, Antalya gibi şehirler, ailece tatil, kızlarla tatil, kızlarla gezmece/çocuklarla değişik aktiviteler ve mekanlar, günü birlik yakın yerlere yaptığımız geziler)  ama bu sene gezi notları başlığı altında paylaşımlarda bulunmayı planlıyorum. 

Sevgiyle kalın...

Malzemeler
15 çorba kaşığı şeker
13 çorba kaşığı irmik
1,5 litre süt
1 çorba kaşığı tereyağı

Ara kat için;
Dilimlenmiş muz

Hazırlanışı
Bütün malzemeyi derin bir tencereye alın ve devamlı karıştırarak pişirin. Kaynamaya başlayınca hemen koyulaşmaz irmik de içinde pişsin diye kaynadıktan sonra göz göz olup, koyulaşıncaya kadar karıştırarak pişirin. Dikkat edin dibine sarmasın ;)

Kullanacağınız kalıbı soğuk su ile ıslatın ve suyunu süzün ama kurulamayın. İrmikli muhallebinin yarısını kalıba koyun. Arasına muzları dizin (hangi malzemeyi isterseniz koyabilirsiniz, bisküvi de çok yakışıyor). Geriye kalan muhallebiyi üzerine dökün. Biraz soğuyuncaya buz dolabına koyun. Eğer vakit kısıtlıysa 1-2 saat buzluğa da koyabilirsiniz. Zaman varsa buzdolabında bir gece beklerse daha iyi oluyor ve kalıptan pürüzsüz çıkıyor. Benim vaktim yoktu, o nedenle kenarları hafif pürüzlü oldu. Pastanızın üzerini istediğiniz şekilde süsleyebilirsiniz; kakao, değişik meyveler, çikolata ya da meyve sosları...

Bir akşam tatlı krizi tutan çocuklara yapmıştım. O nedenle süslemekle çok uğraşmadık biz ;) hemencik yedik...

Afiyet olsun...

Yorumlar

  1. Kek kalıbında bende genellikle bu tarz tatlılar yaparım. Hatta taslaklarda bekleyen bu tarz bir tarifim var. Görüntü harika. Eminim lezzeti de aynı şekildedir. Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Bu akşam bende benim oğlanlara yapıyım iyi oluyor böyle pratik lezzetler. Borcama yapıyordum ben hep şekil itibariyle bu çok cici olmuş.Elinize sağlık...

    YanıtlaSil
  3. Yaz günleri için serin bir tatlı iyi gider belki bir parça dondurmayla servis edilebilir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dondurma yakışır diye düşünüyorum. Öneri için teşekkürler...

      Sil
  4. Öncelikle irmik tatlısını ben de çok ve değişik şekillerde yaparım. Ellerinize sağlık. Ama en çok Çayırhan gezinizi merak ettim. Çünkü ben Çayırhan da yaşıyorum. Kimbilir belki göl kenarında yanyana geçtik tabi buraya geçtiyseniz.Sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çayırhan'da tanıdıklarımız varmış ama bizim haberimiz yokmuş ;) Çok mutlu oldum. Bugün yazacağım inşallah... Sevgiyle kalın...

      Sil
  5. sütlü tatlıları çok severim canım.nefis olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)