Mısır Gevrekli Kurabiye


Yok böyle bir lezzet...
Yapımı zahmetli görünse de emeğinize değecek bir kurabiye...
Uzun zamandır denemeyi planladığım bir kurabiyeydi, tarifini Hamide'den aldım.
Ama her zaman ki gibi biraz değiştirdim.
Tarif için teşekkürler...
Bu kurabiyeleri oğlumun doğum günü için hazırlamıştım. Özellikle çocuklar çok sevdi.
Kapalı bir kapta dolapta muhafaza ediyorum.
Yaklaşık bir hafta dolapta durdu ama lezzet ilk günkü gibi...

Tek problem bitmiş halinin güzel bir fotoğrafını çekmemişim. Bu hafta tekrar yapmayı planlıyorum, o zaman fotoğrafı yenileyeceğim.

 
Malzemeler
Kurabiye için;
200 gr margarin
450 gr. mısır nişastası (Dr.Otker'in 150 gr.lık paketlerinden 3 tane kullandım)
3 yumurta
2 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
3/4 su bardağı şeker (yarım su bardağından 1 parmak fazla şeker)
2 yemek kaşığı un (hamuru uygun yumuşaklığa getirmek için un kullanalım. Ben 4 yemek kaşığı kadar kullandım ama bu ölçü yağ ve unun cinsine ya da yumurtanın büyüklüğüne göre değişiyor. Ele yapışmayan yumuşak bir hamur yoğuracağız.)

Çikolata sos için;
500 gr sarelle/çokokrem/nutella
yarım çay bardağı sıvıyağ


Üzeri için;
500gr kahvaltılık mısır gevreği (robotta biraz inceltilmiş, un gibi olmayacak)
Hazırlanışı 
Öncelikle hamuru hazırlayalım. Oda sıcaklığında olan margarine şekeri iyice yedirelim. daha sonra yumurta, vanilya ve kabartma tozunu ekleyelim. En son nişasta ve unu ekleyelim ve kıvama gelmesi için un kullanalım ve ele yapışmayan yumuşak bir hamur yoğuralım.
Hamura şekil verelim. Büyüklüğüne fındıktan biraz büyük ama cevizden biraz küçük diyelim. Gözünüze küçük görünebilir ama çok kabarıyor.
Önceden ısıtılmış 160 derecelik fırında beyaz kalacak şekilde pişiriyoruz.
Piştikten sonra soğumaya bırakıyoruz.
Kurabiyelerimiz soğuyunca çokokremi  yarım çay bardağına yakın sıvı yağ ile karıştırarak, benmari usulü eritiyoruz.
Kurabiyeleri önce çokokreme daha sonra da -hafif robottan geçirip incelttiğimiz-  mısır gevreğine buluyoruz.

Afiyet olsun...

Yorumlar

  1. Nefis olduğuna eminim ellerine sağlık Hicrancığım...

    YanıtlaSil
  2. çoook güzel görünüyor
    tadıda öyle eminimm :)

    YanıtlaSil
  3. Harika bir lezzet bu,gercekten ,mutlaka denicem,evde kurabiye olmayinca kendimi cok mutsuz hissedenlerdenim,maalesef:(( Tesekkürler tarif icin...

    YanıtlaSil
  4. Hiim mis gibi nefis kurabiyeler olmus, ellerine saglik canim, selamlar....

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel görünüyor

    YanıtlaSil
  6. OOO tam bir bomba bu, kim sevmez
    Ben de bayılırım
    Ellerine sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. bu kurabiyeeee harıka bısey bende denemıstım :))ellerine kollarına sağlık

    YanıtlaSil
  8. DEGISIK BIR TARIF ELLERINIZE SAGLIK GUZEL GOZUKUYOR

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)