Tatlı Simit


Bu tarif için Emine'ye çok teşekkür ederim.
Gerçekten muhteşem bir lezzet...

Bu tarifi Aliye Ablam için özel olarak yaptım.
Aslında sayfaya eklemeyecektim.
Aliye Ablaya da söyledim, "canın istediği zaman ben sana yaparım" diye...
Ama bu lezzetten sizleri mahrum etmek istemedim.

Aliye ablacığım, sana teklifim geçerli ;)
Sen bakma bu tarife... 


Malzemeler
1 paket margarin
1 çay bardağı sıvıyağ
10 tatlı kaşığı şeker
1 yumurta sarısı
1 tatlı kaşığı tuz
Kabartma tozu
Un

Üzeri için
Susam

Hazırlanışı

Malzemelerle yumuşak bir hamur yoğrulur ve 30-45 dakika kadar dinlendirilir.

Susam geniş bir kaba ya da tepsiye serilir.

Hamur uzun uzun yuvarlanarak hafif yasılaştırılır ve susama bulanır.

Baklava dilimi gibi verevine küçük küçük dilimlenir ve tepsiye dizilir.
(Ben böyle dilimledim, siz simit şeklini de verebilirsiniz.)

180 derece  hafif pembeleşinceye kadar pişirilir.



Afiyet olsun...

Yorumlar

  1. Susam her §eye yakisir.
    Eline saglik canim.

    YanıtlaSil
  2. iyi ki eklemişin ,bulunsun bizim için de ,yeni haftan güzel olsun canım.

    YanıtlaSil
  3. Elinize sağlık kurabiyele çok güzel olmuş çayın yanında çok güzel gider sevgiler :)

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık, sevgiler

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)