Portakallı Cupcake


Geçenlerde oğlumun okuluna göndermek için Portakallı Cupcake yaptım. Tipik olarak gecenin bir yarısı, Kuzey uyuduktan sonra... 
O sırada da Kuzenler ve Kardeşlerle sohbet ettiğimiz bir Whatsapp grubumuz var oradan yazışıyoruz. Hep bahsettiğim cimcime Sevinç kahveleri yapmış fotoğrafını gruba attı. Kahve içmeye davet ediyor. Ben de fırından yeni çıkmış dumanı üzerinde keklerin fotoğrafını attım, muzurluk ya...
Kekler sıcak siz gelin diye...
Aradan 10 dakika geçmedi kapı çaldı. Bizim çocuklar kek yemeye gelmişler ;)
 Nasıl mutlu oldum anlatamam 2'şer 3'er kekleri yediler. 
Gelemeyenlere de nispet olsun diye keklerle selfiler,  boş kalıpları çekmeler falan... 
Anlayacağınız çocuklarla epey bir kaynattık...
Ben de o saatten sonra Kuzey için tekrar kek yaptım ;)

Böyle şeyler beni yormaz aksine keyif alırım. 
Gecenin bir vakti çocuklar arar; abla tatlı bişey var mı, diye. 
Kıyamam, ne istiyorlarsa kalkar yaparım. 
Bazen de şu var, bu var, derim. Şu yok mu, diye, bir de sipariş verirler ;)
Gerçi benim böyle yapmam bazılarını rahatsız edebiliyor. 
"Abla, bunları sen alıştırıyorsun, sonra bizden de bekliyorlar", diye, söylenirler. 
Aldırmam... 
Siz zahmet etmeyin, ben yaparım. Hem de keyifle...

Sevgi yürek istediği kadar, emek de ister...
Abla olmak, can olmak, candan olmak da böyle başlar. Kıyamazsın, kızamazsın...

Sevgiyle kalın...


Malzemeler
3 yumurta
1,5 su bardağı şeker
1 su bardağı portakal suyu
1 su bardağı sıvıyağ
1 portakalın kabuğunun rendesi
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
2,5 su bardağı un
2 yemek kaşığı kakao

Hazırlanışı
Önce yumurtalar ve şekeri pürüzsüz oluncaya kadar çırpın sonra içine sırasıyla portakal suyu ve sıvı yağı ekleyin. Sıvı karışıma portakal kabuğu rendesini de ekleyerek karıştırın. Un, kakao, kabartma tozu ve vanilyayı başka bir kapta karıştırın ve yumurtalı karışıma eleyerek ekleyin. Homojen bir karışım olduğunda kağıt kek kalıplarına dökün.

Kalıpların içini yarıyı hafif geçecek şekilde kek ile doldurun. Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında pişirin. Kağıt kalıpları yağlamaya gerek yok. 

Afiyet olsun...

Yorumlar

  1. ellerinize sağlık çok güzel gözüküyorlar

    YanıtlaSil
  2. BİRAN O ÇOCUKLARI KISKANDIM. BENİM ONLAR GİBİ ABLAM YOK DİYE :)
    Görüntü harika ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de ablam yok bol miktarda erkek kardeşim var... Allah hepsine sağlık versin ;)

      Sil
  3. Nefis görünüyor ellerine sağlık ♥

    YanıtlaSil
  4. Aksama ben de deneyecegim.insallah seninki gibi basarili olabilirim .:)

    YanıtlaSil
  5. Aksama ben de deneyecegim.insallah seninki gibi basarili olabilirim .:)

    YanıtlaSil
  6. Aksama ben de deneyecegim..insallah basarili olabilirim..:)

    YanıtlaSil
  7. Ellerinize sağlık, mis gibi portakallı kakaolu kokuyu aldım bile:)

    YanıtlaSil
  8. Nasıl güzel görünüyorlar . Kokusunu duyar gibi oldummmmm

    YanıtlaSil
  9. Galiba bundan bende deneyeceğim. Çok güzel görünüyorlar. Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  10. ELINE SAĞLIK BUTUN ÇOCUKLAR KUÇUK KUPARDA YAPILAN TATLI VE KEKERE BAYILIR AFIYET OLSUN

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)