Mozaik Pasta

 Bu tarif Serpil'imin...

Çok çok uzun yıllar önce Serpil bu pastayı,  Hakan'ın Asker Mevlid'i için hazırlamıştı. Hakan çok beğendi ve bunun üzerine askerliği süresince Bilecik ve Diyarbakır'a  ne zaman ziyarete gitsek, bu pasta hep yapılmıştı.

Ramazanda gündüz canımız tatlı istiyor, iftardan sonra çok bir şey yiyemesek de... Hafif birşeyler yapayım diye tarif defterini karıştırıyordum ve bu tarif gözüme ilişti. Beni çok çok uzaklara götürdü. Hakan askerden geldiğinden beri -yaklaşık bir on sene oldu, sanırım- hiç yapmamıştım.

Askerde olan bütün çocuklarımızın sağ sağlim evlerine dönmesi dileğiyle...



Malzemeler

1 çay bardağı pudra şekeri
4 yemek kaşığı kakao
3 tatlı kaşığı neskafe (ben koymadım)
2 tatlı kaşığı tereyağ
1 paket kremşanti
1 su bardağı soğuk süt
2 paket petibör bisküvi (robottan geçirilmiş)
Damla çikolata
Ceviz

Üzeri için;
Çikolata sosu
Yeterince süt  (farklı markaların farklı gramajları mevcut)
(İsterseniz süslemek için sıvı çikolata sosu da kullanabilirsiniz.)

Hazırlanışı 

Öncelikle süt ile kremşantiyi iyice çırpıyoruz. Uygun kvama gelince bisküvi hariç diğer malzemeleri ekliyoruz. En son bisküvileri de ekleyerek iyice karıştırıyoruz.

Strechfilm serilmiş bir kalıba alalım ve en az bir gece buzlukta dinlendirelim.

Servis yapacağınız zaman hazırlayıp soğuttuğunuz çikolata sosunu kullanabilirsiniz. Uzun süre buzdolabında bu şekli ile muhafaza etmek mümkün.

Afiyet olsun...





Yorumlar

  1. En sevdiğim tatlı-pasta çeşididir. Çok zor olduğunu düşünüyordum yapımı ama kolay ve pratik anlatmışsınız, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. çok güzel görünüyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  3. kek tarifleri çok lezzetli ve güzel olmuş. Bu kolay kek tariflerinizi yapıyorum. Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)