Su Böreği


Tembel işi su böreği ;)


Malzemeler

1 paket hazır su böreği yufkası
100 gr tereyağ 
1 yumurta
2 yemek kaşığı yoğurt


İç malzemesi
Peynir
Maydonoz

Haşlamak için
2 yemek kaşığı tuz
Su
Hazırlanışı

Büyük bir tencerede suyu kaynatıyoruz ve kaynadıktan sonra içine tuzumuzu ilave ediyoruz.
Yufkalarımızı bu suda 1-2 dakika haşlıyoruz.
Fazla haşlarsanız dağılıyor. Ocağınızın ısısına ve su miktarına göre kendiniz ayarlayabilirsiniz.
Başka bir kaba soğuk su hazırlayalım ve haşlanan yufkayı soğuk su kabına alalım.
Ondan sonra da süzgece...
Süzülen yufkayı tepsiye ya da tavaya alalım.
(1 pakette 4 adet yufka çıkıyor. Tepside yapınca 4'ünü kullanıyorum-aşağıdaki fotoğraflar-.
Tavada yaparsam her tava için 2 yufka kullanıyorum - en üstteki fotoğraf-.)

Yufkaların arasına eritilmiş tereyağ gezdirelim.
Yufkaların arasına iç malzememizi koyuyoruz.
(Tavada yaparsam yumurta ve yoğurdu iç malzeme ile karıştırıp iki yufkanın arasına seriyorum. Tepside olursa yumurta ve yoğurdu 1-2 kaşık tereyağı ile karıştırıp en üstene sürüyorum). 

Tava ve tepsinin zeminine de tereyağ sürüyorum.
Tava da olursa arkalı önlü çevirerek kızartıyorum (Düz kapaklı balık tavasında çok pratik oluyor).
Tepsi de ise 200 derece fırında pişiriyorum.

El açmasının yerini tutmaz ama acil bir misafirim geldiğinde çok pratik oluyor ;) 



Afiyet Olsun...


Yorumlar

  1. MMM NEFİS OLMUŞ KUZUM ELİNE SAĞLIK:)

    YanıtlaSil
  2. bende bir dönem çok yapmıştım hazır su böreği yufkası ile,açmak dışında tüm zahmetler onda da mevcut,ama nefis oluyor.eline sağlık harika görünüyor...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)