Sirkeli Simit Poğaça


Herkes blogu ihmal etmem konusunda şikayetçi... Acilen kendime çeki düzen vermeliyim. Tarifler iyice birikti.

Nazara geldim sanırım. Yeni bir tarif ekleyim diye açıyorum blogu, bakıp bakıp kapatıyorum. Neyse bugün şeytanın bacağını kırdım diye düşünüyorum.

Tarif Gülsen Abladan...  Bu aralar sık sık yaptığımız ve herkes tarafından çok beğenilen bir tarif. Teşekkürler ablacığım...

Sevgiyle kalın...

 Malzemeler

Hamuru için;
1 su bardağı ılık su
1 çay bardağı ılık süt
1 çay bardağı sıvıyağ
1 paket instant maya
1,5 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
2 yemek kaşığı sirke
Aldığı kadar un (yaklaşık 4,5 su bardağı kullandım)

İç malzemesi;
Beyaz peynir ya da zeytin (istediğiniz iç malzemeyi kullanabilirsiniz)

Bulamak için; 
1 çay bardağı su
2 yemek kaşığı pekmez
susam

Sirkeli Simit Poğaça Nasıl Yapılır?

Öncelikle geniş bir kaba su ve sütü karıştırın  içine şeker ve mayayı da ekleyerek 15-20 dakika mayalanmasını bekleyin. Mayalanıp kabarmaya başlayınca sıvıyağ ve sirkeyi de ekleyin. Tuzunu atın ve unu yavaş yavaş eklemeye başlayın. Ele yapışmayan yumuşak bir hamur olacak şekilde yoğurun. Un ölçüsü yaklaşık diyorum çünkü kullanacağınız bardağın ölçüsüne gere değişecektir. Üzerini bir mutfak beziyle örtün ve mayalanmaya bırakın. Hamur iki katına çıkana kadar mayalansın.

Mayalanan hamurdan istediğiniz büyüklükte parçalar alarak  yuvarlayın. Hamura iç malzemesini de koyarak şekillendirin.

Susamı bir tabağa alın. Başka bir kasede su ve pekmezi karıştırın. İç malzemesini koyarak şekillendirdiğiniz hamurları su ve pekmez karışımında çevirin ve susama bulayarak tepsiye dizin. Üzerlerine mutfak makasıyla 1-2 kesik atabilirsiniz.


 Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirin.

Afiyet olsun...

Yorumlar

  1. Ellerinize sağlık harika olmuş.

    YanıtlaSil
  2. Sirkenin güzel bir kıvam kattığına eminim.. ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sirke kıvamını çok değiştiriyor. Teşekkürler

      Sil
  3. En favori tuzlu pastamdır sirkeli simit. O ağızda dağılan lezzete bayılıyorum. Elinize sağlık...

    YanıtlaSil
  4. İnanılmaz bir görüntüsü var. Hafta sonu yapmak daha doğrusu denemek için kaydetttim. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım tariften memnun kalırsınız. Kolay gelsin ;)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)