Elmas Kurabiye

Eski performansıma dönmem gerek ;) Düzenli yayınlar yaptığım o eski güzel günlere...
Hiç yeni bir şey yapmadan 3-4 ay yetecek kadar tarifim birikti heralde...
Ama yazıp yayınlama konusunda ciddi sıkıntılarım var.
Mazeretler; iş ortamım çok yoğun, derslerim zor, okunacak makaleler, kitaplar, hazırlanacak ödevler, evim, işim, eşim, oğlum derken çok sevdiğim bloğum biraz ihmal edildi sanırım.
Bütün bunları yaparken oğlumun vaktinden çalmamak için her şeyi onun uyumasına göre planladığımı da söylemeden geçemeyeceğim. Birkaç saat az uyumakla kimseye bir şey olmaz diye düşünüyorum ;) Sabah 4'lere kadar az ödev hazırlamadım yani!
Mutfakta uğraşmayı çok seviyorum. Benim için bir dinlenme ve rahatlama ortamı oluyor. Özellikle meşakkatli ve ince işler tam benlik...
Durum böyle olunca, oğlum uyur uyumaz soluğu mutfakta alıyorum. Tabii ki derslerim, ödevlerim, diğer ev işleri ne kadar izin verirse...

Gerçi Efe (en küçük kardeş) tek yönlü çalıştığımı iddia ediyor. Yoğunluk hamur işi tarifleri yazıyorsun, diyor. Yaptığınız o kadar güzel yemekler, çorbalar, salataları niye paylaşmıyorsun diye arada bir paylıyor beni. Şöyle bir düşününce pek de haksız olmadığını söyleyebilirim. Nedense çok sık yaptığım, evin rutini olan şeyleri yazmıyorum. Neyse elimdeki hazır tarifleri biraz eriteyim de bu konuda da çalışmalarımı yoğunlaştırayım.
  
Birçok blogger arkadaşımın yaptığı bu güzel kurabiyeyi sonunda ben de deneme fırsatı buldum.
Sunumu çok şık olan kurabiyeler lezzet olarak da tam not aldılar.
(Tarif Umut Sepeti'nden, teşekkürler...)

Malzemeler
250 gr. margarin
1 çay bardağı pudra şekeri (evde pudra şekeri olmadığı için toz şekeri robotladım.)
1 adet yumurta
2,5 yemek kaşığı kakao
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Aldığı kadar un

Piştikten sonra üzerine
Nutella 

Kurabiyelerin dışına
1 çay bardağı toz şeker

Hazırlanışı
Oda ısısında yumuşayan margarin, yumurta ve şekeri alıp karıştırın. Kakao, kabartma tozu, vanilya eleyerek ekleyin ve karıştırın. Daha sonra unu azar azar ilave ederek yumuşak bir hamur elde edene kadar yoğurun. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopartıp yuvarlayın. Yuvarladığınız kurabiyeleri toz şekere bulayıp yağlı kağıt serili fırın tepsisine yerleştirin.


Kurabiyelerin ortalarına parmağınızla ya da uygun bir aparatla çukur oluşturun (ben havanın parçasının arkasını kullandım, oldukça düzgün çukurlar oluşturdum). 


 Çok güzel görünüyorlar değil mi?
Önceden ısıtılmış 175 derece fırında  pişirin.


Kurabiyeler soğuyunca çukur kısımlarına 1 çay kaşığı çikolata (ben nutella kullandım) koyarak servis yapın.
Afiyet olsun.

Yorumlar

  1. parıl parıl parlıyor mübarek :)

    YanıtlaSil
  2. Her zamanki gibi yine harika. Elcaazlarınıza sağlık. Işıl ışıl bir şey olmuş gerçekten de :)

    YanıtlaSil
  3. Görüntü çok güzel;evde misafirlere denemeliyiz Tşkler

    YanıtlaSil
  4. Görüntü çok güzel;tam misafirlere özel.Tşkler

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)