Mozaik Pasta


Hiçbir zaman eskimeyen bir tarif...
Pratik ve hafif olduğu, uzun süre saklanabildiği için vazgeçemediğim tatlardandır. Yeni fark ettim ki tarifini hiç paylaşmamışım. Yıllar boyunca birçok mozaik pasta tarifi denedim. Benim en beğendiğim şekliyle başlamak istedim. Bu tarif Kuzenim Sevinç'in. Bence çok başarılı ;)

Sevgiyle kalın.


Mozaik Pasta için Malzemeler
2 paket petibör bisküvi
1 su bardağı süt
80 gr. çikolata (bitter ya da sütlü tercih sizin)
3 yemek kaşığı kakao
6 yemek kaşığı şeker
100 gr. tereyağ
İsteğe göre fındık, ceviz, damla çikolata/kurabiye çikolatası veya çam fıstığı

Süslemek için;
Hindistan Cevizi

Mozaik Pasta Nasıl Yapılır?

Tereyağ ve süt bir tencerede ısıtılır. Tereyağ eriyince çikolata eklenir ve erimesi beklenir. Daha sonra şeker ve eklenir. Şeker eriyinceye kadar karıştırılır ve ocaktan alınır. Bisküvinin 1 paketini robotlayın, diğerini ise elde iri parçalar halinde kırın. Soğuyan sos ile bisküvileri karıştırın/yoğurun. Bu aşamada içine fındık, ceviz ya da fıstık ekleyebilirsiniz (Ben 1 çay bardağı kadar Pakmaya'nın Sütlü Kurabiye Çikolatası (İri Parçalar)'ndan ekledim. Yerken çakıl taşı çikolata gibi ağza geliyor.). Daha sonra üçgen şekli vererek, hindistan cevizine bulayın ve buzluğa atın.

Üçgen şekli vermek için strech folyo ya da bir buzdolabı poşetinin kenarlarını keserek kullanabilirsiniz. Buzdolabı poşetine sararak rahatlıkla istediğiniz şekli verebilirsiniz.

Buzdolabında dinlenen mozaik pastamız hazır...

Afiyet olsun...



Yorumlar

  1. klasiklerden, vazgeçilmez... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle bir lezzetten nasıl vazgeçilir... ;)

      Sil
  2. Ellerinize sağlık.. Severek yapıyorum ben de.. Hafif bir lezzet olduğu için çok seviliyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pratik olması ve uzun süreli saklama avantajı ile her zaman favori...

      Sil
  3. Bayılırım mozaik pastaya.Benim de bir tarifim var. Yaz aylarında yapıp dolaba atıyorum. Dondurma ile yemesi harika oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dondurma ile... muhteşem biir fikir kanıma girdiniz ;)

      Sil
  4. Herkesin sevdiği vazgeçilmez tat. Ellerinize sağlık olsun. Mis gibi olmuş.

    YanıtlaSil
  5. Merhaba :) sayfanızı yorumlardan bakarak keşfettim :) takibe aldım. Bloğum ilginizi çekerse banada beklerim.
    Mozaik pastayıda çok severim her zaman yenilebilecek hafif bir tatlı ellerinize sağlık :) sevgiler ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Mutlaka blogunuzu ziyaret edeceğim. Sevgiler

      Sil
  6. Çocuklugumdan beri çok severim. Buzlukta uzun zaman saklanabilmesi ile de gerçekten çok pratik bir tatli 😊

    YanıtlaSil
  7. Tercih nedenlerinden biri de uzun süreli saklanabilmesi. Kesinlikle katılıyorum size...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)