Revani

 Fincan Teyze

Uzun zamandır yazmadığımın farkındayım. Bu aralar başım biraz dumanlı, bu yüzden de pek yazasım yoktu sanırım. Başka bir şey için bilgisayarın başına oturdum ve bloğumu çok özlediğimi fark ettim. Tatlı bir tarif ile "merhaba" demek istedim.

Sevgiyle kalın...

Malzemeler
Keki için;
3 adet yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı yoğurt
yarım su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı irmik
1 su bardağı un
1/2 adet limonun kabuğu (rendelenmiş)
1 paket kabartma tozu


Şerbeti için;
3,5 su bardağı su
3 su bardağı şeker
yarım limon suyu

Hazırlanışı
Yumurtaları şekerle birlikte iyice  çırpın. Yoğurt ve sıvı yağı ekleyip çırpmaya devam edin.
Diğer malzemeleri de (Un, irmik, limon kabuğu ve kabartma tozunu)  ekleyerek iyice çırpın.
Ben revaniyi çok kalın sevmediğim için dikdörtgen borcam (40*27) kullandım. Siz daha kalın olsun isterseniz daha küçük bir tepsi kullanabilirsiniz. Kullanacağınız tepsinin dibini yağlayın. Önceden ısıtılmış 190 derecelik fırında üzeri iyice kızarana kadar pişirin.

Şerbet için su ve şekeri bir tencereye alıp kaynatın.İstediğiniz koyuluğa geldiğinde limon suyunu ekleyin. Birkaç dakika daha kaynadıktan sonra ocaktan alın.
Revani ve şerbet ılınınca şerbeti revaninin üzerine dökün.
Şerbetini çekince hindistan cevizi ile süsleyebilirsiniz.

Afiyet olsun...

Not: Bu tarifi Kevserin Mutfağı sitesinden aldım. Birkaç küçük değişiklik yaparak Ramazan'da denedim ve gecikmeli olarak sizlerle paylaşıyorum. Çok lezzetli bir tatlı oldu. Tarif için Kevser Hanıma tekrar teşekkürler...

Yorumlar

  1. leziz görünüyor gerçekten.ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. Nefis görünüyor. Ellerinize sağlık.. Kaç zamandır yapmamıştım...

    YanıtlaSil
  3. Bir zamanlar revaniyi annem yapardı, annem rahmetli olduktan sonra hiç yapan olmadı :(

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)