google-site-verification: google601c61c448c195d7.html Fincan Teyze: Temmuz 2014

24 Temmuz 2014 Perşembe

Kelebek Kovalarken...

Kelebek avcısı yavaşça avına yaklaşıyor...
Beyaz çiçeklerin arasında beyaz kelebekçik...

23 Temmuz 2014 Çarşamba

Erişteli Tarhana Çorbası


Tarhana çorbası bir klasik...

Tarhana çorbasının birçok yörede kendine özgü yapılış ve pişirme farklılıkları olsa da bu coğrafyada bulunan herkesin çorbası sanırım.
Değişik sunumlar ile farklı lezzetler katmak ve sunumu özgünleştirmek de mümkün...

Besleyiciliğinden, sağlıklı oluşundan falan bahsetmiyorum bile...

22 Temmuz 2014 Salı

Şiş Köfte

Pişmiş halinin fotoğrafı yine yok...
İftar daveti için hazırladığımız köftelerin fotoğrafını çekmeyi iftar telaşında unutmuşum.

 Oğlum artık kendi alış verişini kendi yapıyor.
Geçen hafta sonu paşaya ayakkabı almaya gittik. Satıcı kız "nasıl bir şey bakmıştınız" diye sordu.
Bizim bilmiş "düğmesine basılınca açılan, düğmesine basılınca kapanan bir ayakkabı istiyorum" dedi.
Kızcağız şokta, ne dese bilemedi. Biz çok güldük.
En sonunda rahat giyip çıkartabileceği bir ayakkabıya ikna oldu.

15 Temmuz 2014 Salı

Kremalı Tavuk Sote

Ramazan da değişik lezzetler arayanlar için ideal bir tarif...
Malzemeler

750 gr. tavuk eti (but)
2 adet orta boy soğan
300 gr. mantar 
2 adet havuç
4 adet yeşil biber
1 kutu krema
1 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı tereyağı
1 çay bardağı süt
Sıvıyağ
Karabiber (ben kullanmadım)
Köri (Tavuk için hazırlanmış damak tadınıza uygun özel baharat karışımları kullanabilirsiniz.)
Tuz

14 Temmuz 2014 Pazartesi

Mısır Çorbası

Biraz arşivi genişletmek gerek...
Efecan'ın da dediği gibi çok yönlü çalışmalar yapmalıyız.
Sadece pasta, börek değil; tencere yemekleri arşivimizi de genişleteceğiz.
Bu çalışmalara çorbalardan başlayalım dedim.
Sevgiyle kalın...

10 Temmuz 2014 Perşembe

Kıymalı Rulo Börek

 
 Hafta sonu iftarda konuklarımız vardı. Bu böreği ilk defa denedim.
Ne kadar lezzetli olduğundan bahsetmeyeceğim.
Tadına bakanların yorumlarını bekliyorum.
Hafta sonu baba-oğul evimi dekore ettiler, bir de onlarla uğraştım.
Bizim paşanın yeni oyuncağı için koridorda halı, kilim ne varsa kaldırmışlar.
 Yani,
Bizim koridor oldu yarış pisti...
Keyifli kahkahalarını duyunca hiç sesimi çıkarmadım.
Ben sesimi çıkarmadığım için  koridorlar hala bu şekilde duruyor.
Ben de kendimi teselli ediyorum; "zaten sıcak, serin serin oturuyoruz işte" diye, ne yapalım ;)

8 Temmuz 2014 Salı

Yalancı İçli Köfte


Malzemeler
Köfte için;
2 su bardağı kısırlık bulgur
2 su bardağı sıcak su
2 adet haşlanmış patates
1 adet kuru soğan
300 gr yağsız kıyma
1 su bardağı ceviz (iri kıyılmış)
Kırmızı biber
Karabiber
Kimyon

7 Temmuz 2014 Pazartesi

Vişne Soslu İrmikli Pasta / Yalancı Cheesecake

Ramazan için kolay, hafif ve sunumu şık bir tatlı...
Malzemeler
Çikolata Taban İçin;
 2 paket yulaflı bisküvi (Ben Eti Burçak kullandım.)
 2 yemek kaşığı nutella
 3 yemek kaşığı süt
1 çorba kaşığı tereyağı

4 Temmuz 2014 Cuma

Apfelstrudel / Elmalı Strudel



Ramazan'ın gelişi ile her şey değişti; uyku düzenimiz, yemek saatlerimiz...
Bundan en çok Kuzey mutlu oldu. İftardan önce sokakta, iftardan sonra da 23.00-23.30'a kadar yine sokakta, misafiri de çok sever oğlum.
Davetler, gelmeler, gitmeler, daha ne olsun...
Bir de akşam gezmeleri var, parklar, bahçeler, lunaparklar...

2 Temmuz 2014 Çarşamba

Hazır Yufkadan Kol Böreği


Hayırlı Ramazanlar diliyorum...

Malzemeler
6 adet yufka
1,5 su bardağı yoğurt
2/3 su bardağı sıvıyağ
1 adet yumurta